Cu siguranță, tehnologia a devenit o parte integrantă a vieții noastre, iar impactul său asupra dezvoltării copiilor este un subiect de mare importanță. Cu fiecare zi care trece, copiii interacționează din ce în ce mai mult cu device-uri de ultimă generație și din ce în ce mai puțin cu părinții sau covârstnicii, ceea ce poate avea efecte îngrijorătoare asupra dezvoltării.📱❗️
Copiii mai mici de 2 ani încă nu dețin capacități atenționale și o înțelegere simbolică suficient de dezvoltate încât să susțină transferul conținuturilor digitale la mediul real, motiv pentru care este puțin probabil ca tehnologia (chiar și cea “bine intenționată”, în cantități moderate și cu conținuturi de calitate) să aibă efecte benefice pentru învățare. La polul opus, expunerea excesivă la ecrane la o vârstă atât de fragedă se poate solda cu întârzieri în sfera cognitivă și a limbajului, auto-reglare emoțională deficitară, simptome ADHD și probleme ale somnului. Din aceste motive, tehnologia nu este recomandată deloc în această etapă, copiii învățând cel mai bine din interacțiunea directă cu părinții și din jocul independent, care le dezvoltă limbajul, creativitatea și rezolvarea de probleme.
Copiii mai mari de 2 ani (3-5 ani) au capacități atenționale și o înțelegere simbolică mai bine dezvoltate, ceea ce înseamnă că ușor, ușor pot transfera conținuturile digitale la mediul real și că tehnologia poate avea beneficii pentru învățare dacă sunt expuși în cantități moderate la conținuturi educaționale atent selecționate de către părinți.
Cu toate acestea, învățarea din mediul online nu poate substitui învățarea din experiențele directe, fiind extrem de important să găsim un echilibru între utilizarea tehnologiei și activitățile în aer liber, exercițiul fizic și interacțiunea socială pentru dezvoltarea armonioasă a micuților noștri .🤗💚